A legjobb nyaram volt, mióta tudom, hogy van utasbiztosítás

Posted by on Mon, Aug 22, 2022

bicikli túra

Feleségemmel Júliával gyakorta szoktunk kerékpáros túrákat szervezni.

Néha kettesben, máskor a gyerekekkel is, vagy családi barátokkal ülünk nyeregbe. Uticélunk vegyes, mivel hol belföldön valamely szép helyet, hol valamelyik közkedvelt tópart közeli célpontot vesszük górcső alá. Szoktunk több napos, kempingezéssel egybekötött túrákat is szervezni.

Célunk mindig, hogy folytassuk kis hazánk turisztikai látványosságainak megismerését,

valamint természetesen mindketten szeretjük a sportolást, azon belül is a kerékpározást már régóta. Viszont feleségem tavaly eldöntötte, hogy idén szintet szeretne lépni és messzebbre is kimerészkedni, hogy megnézzük, hol a határ. Elsőnek a Fertő-tavat céloztuk meg és mondhatom, nagyon jól sikerült a túra. Két napig voltunk a környéken, s bejártunk minden csodálatos helyet.

Két kisebb defektet leszámítva semmiféle technikai probléma nem akadályozta az előrehaladásunkat. Azonban a határmenti szakaszoknál sajnos nem tudtuk nem észrevenni, hogy sok esetben az autók nagyon közel haladnak el mellettünk. Bele is gondoltunk utólag, hogy - basszus, egyikünk sem szeretné - egyedül nevelni tovább a gyermekeinket.

Így hosszas keresgélés után elhatároztuk, hogy a legközelebbi túránkhoz kötünk utasbiztosítást.

Ez elsőre talán furcsán hangzik, de egy külföldi kirándulásnál a legtöbb esetben kötelező egyébként is kötni utasbiztosítást. Sokan persze ebben egy újabb felesleges költséget vagy kiadást látnak, nekünk viszont nagyon kapóra jön a dolog. Ahogy beleástuk magunkat a részletekbe beláttuk, hogy szinte mindegyik pontot fel tudnánk használni a szolgáltatások közül, ráadásul az utazás árához képest elenyésző a többletköltség, amit biztosításra kéne kötni. Mivel mindketten - és a gyerekek is - bringázunk, így jól jöhet a baleseti külön biztosítás. Balesetre, lerobbanásra (mivel bérautóval visszük a bicajokat a hegyekhez pl.), asszisztansz szolgálatra. Egyébiránt a biztosítással egybekötve igénybe vehető tolmács szolgáltatás is, illetve különböző jogi segélyszolgáltatások úgyszintén.

Mondtam is Júliának, hogyha ezt előbb tudtuk volna, már rég éltünk volna a lehetőséggel, hiszen annyi túránkon volt kisebb-nagyobb malőr, vagy baki, mint például két évvel ezelőtt, amikor az autónk a lehető legrosszabb helyen a bükk egyik kietlen részén lerobbant. A sárga angyal drága volt, cserébe a javíttatás is. Ha lett volna utasbiztosításunk, ezt fillérekből megoldottuk volna.

Legközelebb nem indulunk el utas- és balesetbiztosítás nélkül!